D.I.Y färgglada pennställ

Här kommer ett enkelt d.i.y tips som snabbt sätter lite färg på inredningen och som barnen kan vara med till. Allt som behövs är:

RENA KONSERVBURKAR

MÅLARFÄRG

PENSEL

DSC06201

Så är det bara till att gå igång med att måla. Jag använde lite olika storlekar på konservburkarna, så äldsta sonen både kunde ha pennor, gem och andra små saker i dem.

IMG_2267

Så enkelt och kul.  Och återvinning är ju aldrig fel.

DSC06202

 Nu när jag ändå var igång med målarpenseln, passade jag också på att måla några barngalgar till killarnas rum. Nu ska jag göra lite god musli till min frukost imorgon. Receptet kommer snart.

Kram

Alexandra

2 reaktioner på ”D.I.Y färgglada pennställ

  1. Hej Alexandra
    Hvordan gør du, så kanten på dåsen ikke er skarp? Hvis jeg bare bruger en almindelig dåseåbner, så synes jeg at der er en meget skarp og ulige kant tilbage på dåsen.
    Mange hilsner, Anne Stine

Lämna en kommentar